如果天堂唔喺外面……

Soul/ 靈魂奇遇記/ 靈魂急轉彎》觀後感

 

佛陀與Pixar

生命嘅長短有幾長? 80年?非也;60年?非也;唔會係一年啩? 非也。佛陀說:「生命嘅長短唔係以時間計算,係喺一呼一吸之間。」

人生嘅火花在於乜嘢?最有熱情嘅嘢?唔係;人生目標?唔係;夢想?唔係。Pixar話:「人生嘅火花唔係一直所追求緊嘅嘢,最重要嘅係,你要識得即興。」

《靈魂奇遇記》嘅故事係講:一個唔想面對人生嘅人,慢慢變到願意出世;另一個唔願意結束生命嘅人,漸漸接受死亡。而我認為兩者轉變嘅原因,都係佛陀同Pixar異曲同工所講「活在當下」。


幸福只係喺此時此處

22號唔想出世嘅原因,相信大家都唔難明白。的確,人世間實在係有太多嘅痛苦,唔單止身體會因為意外、疾病而受傷,心靈亦都會因為各種各樣嘅人同事而備受打擊。有太多太多嘢都唔到我哋去控制,甚至連預期都做唔到。於是喺成長嘅過程當中,我哋慢慢開始唔畀自己去期望。唯有當我哋冇期望,先至唔會有失望。但偏偏已經「大切大悟」嘅22號,當用到阿祖嘅身體接住從天而降嘅花瓣嘅時候,佢感受到當下嘅美麗,一份意想不到嘅美麗。

如果「人生不如意事十常八九」係真嘅話,咁都未必係一件非常差既事。因為大家都似乎揾到一、兩件好珍貴嘅人事物,足而令到我哋都選擇繼續活落去。

幸福唔係喺過去或者未來

<  用手機睇,可以向左一掃

Soul.jpg

幸福只係喺此時此處。

 


阿祖千方百計要去表演嘅原因,同樣好容易理解。人生嘅目標,想當然就係要實現抱負,能夠做到最有熱情嘅嘢,咁樣就應該能夠帶嚟幸福同埋滿足。不過,當阿祖完成夢寐以求嘅演出之後,佢竟然發覺一切冇變過……一片迷茫嘅佢,坐喺屋企座琴前面,攞出褲袋裏面嘅麵包、pizza、糖、線轆。依個時候,佢終於發現——原來令到佢生命變得美好嘅,唔單止係音樂藝術,仲有美食、其他人嘅共鳴、親情、 對世界嘅好奇

能唔能夠去為日常嘅景象而感動,又或者喺自己嘅褲袋、衫袋、甚至床下低裏面揾到小確幸嘅證明。我諗其中嘅關鍵就在於,我哋願唔願意喺當下去選擇好好感受生命。

幸福唔係喺過去或者未來

<  用手機睇,可以向左一掃

Soul_.jpg

幸福只係喺此時此處。

 


識得郁嘅鹹魚,都係死魚

周星馳大大聲提出一個靈魂拷問:「人無夢想,同條鹹魚有咩分別?」

Pixar淡然咁樣回答:「人有夢想,都可能只係一條識得郁嘅鹹魚。就算揼佢落個海,佢都可能仲要問一句:『究竟個海喺邊度!?』」

「追夢」係一個近乎陳腔濫調嘅主題,「活在當下」又係老生常談。有趣嘅係,《靈魂奇遇記》一開始令你以為佢係講追逐夢想,但到頭來話畀你聽:追逐夢想唔係最重要!活在當下,感受生命裏面一切細微嘅小確幸,先至係更加有價值。依個表達形式,就令成套劇喺平凡之中顯得不平凡。

人唔可以無夢想,同時更加唔值得畀夢想控制住你。如果你係想開心,係唔需要等到夢想達成先至高興。如果你達成夢想係為咗開心,其實呢一刻就可以選擇幸福快樂。講到依度,令我諗返起一本介紹阿德勒心理學精神嘅書,叫做《被討厭的勇氣》。裏面其中一有部份講到兩種形態嘅人生。用我自己嘅演繹,我會分別叫佢地做「賽跑型」同「跳舞型」。

「賽跑型」係以目標為本,過程唔重要,由於過程需要忍受痛苦,所以最好就走捷徑。唯獨完成目標,之前所做既一切先至會有價值,否則所有付出都係白費。快樂係目標達成嘅一剎那。完成一個目標之後又會再定新目標,繼續奮鬥;

「跳舞型」就係將過程視為目標本身,都會有一個前進嘅方向,但只係一個大致的方向,更著重隨心而行。同時,依種型態嘅人會覺得每一步都係享受,因為跳舞就係為咗過程。快樂係當下已經擁有,而且持續不斷。

好明顯,阿祖就係屬於「賽跑型」。當然,現實中嘅人喺完成夢想之後,係咪咁快就會覺得歸於平淡呢?我又覺得好難會咁嘅,呢個位可以當係一種戲劇嘅手法,所以《靈魂奇遇記》係唔係想講,夢想帶嚟嘅成功,真係咁不值一提呢?我會話,絕對唔係。佢只係想講「賽跑型」嘅成功喜悅相對地只有「一剎那」,遠遠唔夠「跳舞型」喺過程中嘅漫長享受嚟得持久同穩定。無人會反對夢想成功可以令人好快樂,但係喺過程之中你又能唔能夠幸福快樂呢?似乎,就係更加值得深思嘅問題。

只係識得「追夢」,都不過係一條識得郁嘅鹹魚,本質都係死魚,因為大家都係無咗「生命」。


「活在當下」超離地?

感悟完依個咁正嘅偉論之後,我行出戲院,就馬上去實踐所謂「活在當下」嘅理念啦!不過,當我行到去馬路邊,聽到嘈到不得了嘅車聲,聞到又臭又熱嘅廢氣…….我就喺度諗,呢套戲到底都係咪太離地呢? 我實在冇辦法去感受生活之中嘅每一個所謂小確幸,實在係無法子每一秒去感恩呀!唔通我可以好似主角阿祖喺片尾咁樣,一早起身打開個門,就見到綠草如茵嘅花園,又有啲和暖嘅陽光照落嚟,然後悠然生起一種詩情畫意? 唔可以囉!香港係一個現實嘅石屎森林,咁所以,活在當下依家嘢,似乎真係唔關我事?

後來,我又諗,如果攞番套戲嘅精神出嚟睇,或者發掘多啲幸福,都已經唔錯。譬如:喺行完嗰條好污糟又好嘈嘅馬路,返到屋企之後,我可以欣賞下室內嘅擺設,感恩吓自己能夠有瓦遮頭。好好休息嘅同時,又可以整杯鍾意嘅嘢飲。其實願意發掘多啲當下生活嘅小小幸福,似乎都已經好足夠,未必需要每一分、每一秒去做吖。
 

原來唔係「貼地」,係「貼心」

有趣嘅係,睇完套戲一個月之後,發生咗件事,令我對唔太貼地嘅「活在當下」,多咗一份體驗:

嗰一日心情好好,又好難得可以準時收工,多咗一份平時無嘅閒情。無意喺巴士車窗睇到出面嘅太陽。依個畀少少雲遮住嘅太陽,同平時比,完全無特別,之但係我感到一份莫名嘅感動,幾滴眼淚不其然流咗落嚟。我係一個從來都覺得自然景色好普通,甚至有少少睇到悶嘅人。嗰一刻好似突然了悟咗「美麗」嘅真正意義:「生命之中一切嘅美,從來都唔係外在嘅事物所決定。美嘅根本在於我哋嘅內心。」所以,我簡直覺得嗰次見到嘅,唔係陽光,而係佛光至真!真係忍唔住要講一句:「阿彌陀佛!善哉,善哉!」

最後,想用一個比喻嚟做結束:只要我哋用感恩作為畫筆,配上身邊珍貴嘅人、事、物所構成嘅顏料,一筆又一筆咁慢慢畀心機去畫。我相信經年累月,就可以畫得出一幅豐盛而又美麗嘅生命畫作。祝願我哋都可以喺生命結束嘅時候,為到作品而感到自豪,而且能夠好好享受畫畫嘅珍貴旅程。

 

P.S. 為咗支持廣東話,今次特登用咗廣東話嚟寫文。無錯,推動廣東話係我依位香港人既使命!當然,喺得依個部落格做推廣,大家就知道我係比較重視過程嘅朋友啦。

arrow
arrow

    青竹葉 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()